Dijete i glazba


Kako obraditi pjesmu s djecom

 

U predškolskoj dobi djecu upoznajemo s glazbom kroz pjevanje tj. obradu pjesama i slušanje glazbe. Pjevanje i druženje s glazbom treba shvatiti kao igru u koju djeca ulaze dobrovoljno i slobodno. Glazba je slobodna igra u kojoj dijete mora biti oslobođeno od rizika neuspjeha i ono realizira svoju ulogu onako kako može.

Pažnju treba posvetiti i dječjem glazbenom stvaralaštvu koje ima veliko značenje za stjecanje i razvijanje talenta kod nadarene djece. To se razvija kroz obrade dječjih pjesama, improvizacije, oblikovanje melodija, itd.

Ne postoje neka određena pravila prema kojima bi tekao prvi susret djeteta s novom, za njega još nepoznatom pjesmom. Prikladnim razgovorom trebali bismo stvoriti potreban ugođaj tako da djeca sve to doživljavaju kao igru. Kad obrađujemo pjesmu, bilo da to izvodimo uz pokret, koristeći udaraljke ili aplikacije, djeca će to najbolje usvojiti oponašanjem. Npr. veselu pjesmu interpretirat ćemo djeci gotovo uz smijeh, dok ćemo im uspavanku otpjevati nježno. Nikada ne smijemo odvajati tekst od melodije ni naglašavati ritam ili metar u pjesmi kao poseban element. Kada se radi o dinamici, to djeci spominjemo kao glasnoću pjesme, a tempo kao brzinu.

              

                   

                                              (ilustracija:letchildrenplay)

 

Djeca uz pjevanje pjesama koriste Orffov instrumentarij (male ručne bubnjeve, štapiće, zvečke, triangl...) pa tako počinje dječje upoznavanje s instrumentima. Najčešće se pri obradi pjesama koriste i aplikacije (najbolje suštapne aplikacije koje djeci služe kao produžetak njihove ruke), one bi trebale biti jasnih oblika i obostrano oslikane tako da djeca, dok ih ljuljaju, vide i njihovu poleđinu.

    Glazbena aktivnost, tj. provođenje pjevanja s djecom traje toliko koliko traje pažnja djece te mora biti ispunjena radosnom glazbenom djelatnošću, lije­pim pjevanjem i slušanjem dobre glazbe.
 
Iz knjige ''Šareni dan''; Josipa Franjić Radulović
 
povratak